Elke UCLL student en medewerker ontvangt bij de inschrijving in onze hogeschool een persoonlijk nummer, je gebruikersnaam. Je vindt dit terug in de e-mail die je hebt ontvangen.
Deze e-mail is verstuurd naar het privé e-mailadres dat je hebt opgegeven. Je moet eerst activeren via je activatielink voor je toegang kan krijgen tot dit intranet, Toledo, je mailbox, etc...
Dit nummer begint met een r-, s-, m-nummer voor studenten en een u- voor personeelsleden. Dit is je UCLL-gebruikersnaam.
UCLL maakt gebruik van de Centrale login van de Associatie KU Leuven, het beheer van je account (wachtwoord wijzigen, KU Leuven authenticator instellen, ...) gebeurt via accountbeheer.
Account activatie
Een UCLL-account moet éénmalig geactiveerd worden, voor elk nieuw account wordt een e-mail uitgestuurd naar het privé e-mail adres dat bij inschrijving of registratie werd opgegeven. Met de activatielink kan je een wachtwoord instellen en je account activeren. Pas na je activatie krijg je toegang tot alle UCLL-diensten.
Kreeg je geen activatiecode of link? Check zeker je spamfolder en neem pas dan contact op met dienst inschrijvingen.
Authenticator (MFA)
Vanaf 1 januari 2023 is Multi-factor authenticatie (MFA) voor nieuwe UCLL studenten verplicht. Andere studenten kunnen dit optioneel inschakelen en krijgen nog een bericht wanneer het voor hen wordt verplicht.
Veilig aanmelden
Wanneer je een UCLL-toepassing gebruikt log je in via het login scherm van de Associatie KU Leuven. Controleer steeds het adres van de website (https://idp.kuleuven.be) en de beveiliging (slotje). Geef je UCLL gebruikersnaam en wachtwoord nooit in op een andere websites.
Voor toepassingen die gebruik maken van de Microsoft-login moet je je eerst kenbaar maken met je gebruikersnaam@ucll.be of je UCLL e-mailadres. Controleer steeds het adres van de website (https://login.microsoftonline.com) en de beveiliging (slotje). Daarna krijg je het vertrouwde scherm van de Associatie-login te zien.