Trajecten voor lectoren
Er zijn verschillende trajecten geïdentificeerd om aan de noden van elke UCLL-lector tegemoet te komen. In deze trajecten is er gezocht naar duurzaamheid omtrent het ontwikkelde aanbod. Elk traject binnen DAP is uniek. Ze wordt vormgegeven volgens onze onderzochte succescriteria. Deze helpen om kwaliteit te bieden en de impact van een traject te vergroten. Het concrete format wordt gekozen door de experten in het thema in functie van de inhouden en doelstellingen die zij voor ogen hebben.
Starters (1e jaar) | Lectoren zonder didactisch bekwaamheidsbewijs (vanaf 2e jaar) Basis didactisch-agogische competenties | Lectoren met en zonder bekwaamheidsbewijs Specifieke trajecten van introductie tot verdieping |
---|---|---|
Eerste Hulp Bij Lesgeven | Basis LIO | Lesgeven aan graduaatsstudenten |
Zelfstandig traject certificaat Associatie | Werkplekleren | |
Diversiteit en inclusie in het hoger onderwijs | ||
ICTO+ aanbod | ||
Je schrijft je steeds in voor het volledige traject.
Volgende richtlijnen werden vastgelegd door het OSB-team in voorjaar 2024.
Starter docent (<5j in dienst, <20%, zonder pedagogisch diploma)
- volgt zo snel mogelijk het EHBL traject
Starter docent (<5j in dienst, >20%, zonder pedagogisch diploma)
- volgt binnen het 1ste jaar in dienst het EHBL traject
- verwerft binnen de 3 jaar in dienst het certificaat Associatie KU Leuven of de basis Lio of een lerarendiploma
- volgt individuele of teamtrajecten van het specifiek traject volgens afspraak met de OV. Doel: kennismaken met alle elementen van MM DNA.
Docent (<5j in dienst, >20%, mét pedagogisch diploma)
- volgt individuele of teamtrajecten van het specifiek traject volgens afspraak met de OV. Doel: kennismaken met alle elementen van MM DNA.
Docent (>5j in dienst, met of zonder pedagogisch diploma)
- verwerft binnen de 5 jaar in dienst het certificaat Associatie KU Leuven of de basis Lio of een lerarendiploma, indien nog niet verworven
- volgt individuele of teamtrajecten van het specifiek traject volgens afspraak met de OV. Doel: kennismaken met alle elementen van MM DNA.
Docent (benoemd)
- volgt individuele trajecten van het specifiek traject volgens afspraak met de OV. Doel: kennismaken met alle elementen van MM DNA.