Microsoft 365

Microsoft 365

Microsoft 365, voorheen Office 365 is een lijn van abonnementsdiensten die door Microsoft wordt aangeboden. De Office 365 webapps maken standaard deel uit van dit abonnement, de Office 365 apps die je op je computer kan installeren bieden meer functionaliteiten.

Office 365 apps

Wie kan gebruik maken van Office 365 apps?

  • Alle UCLL studenten voor de duur van de opleiding aan UCLL.
  • Medewerkers die voor meer dan 40% in dienst zijn en gebruik maken van een UCLL laptop of desktop.

De Office 365 apps kan je installeren op je laptop, desktop, smartphone of tablet en bestaat uit Word, Excel, Powerpoint, Access (enkel op Windows), Outlook, OneNote en Onedrive. Via het Office portal kan je de nieuwste versie installeren op maximaal 5 toestellen. Je krijgt daarbij 1 TB OneDrive-opslag, voor schoolprojecten en taken.

Meer informatie vind je terug op de Office365 website.

Installatieprocedure Office 365 apps

Wanneer je tijdens het installatieproces het volgende dialoogvenster ziet verschijnen, is het van belang om het vinkje uit te zetten en niet op OK te klikken maar "Nee, alleen bij deze app aanmelden" te kiezen.
  1. Log eerst in op het Office365-portaal met je ursmc-nummer@ucll.be  en je wachtwoord.
  2. Volg daarna één van de volgende procedures, afhankelijk van het type toestel waarop je de Office365 applicaties wil installeren:​

 

Enkele belangrijke toepassingen uitgelicht

OneDrive

OneDrive is een Cloud opslagdienst die u aan al uw bestanden kunt verbinden. Hiermee kunt u uw bestanden opslaan en beveiligen, met anderen delen en openen vanaf elke locatie op al uw apparaten.

De voornaamste functies zijn:

  • Uw bestanden vanaf al uw apparaten openen en bewerken.

  • Binnen of buiten uw organisatie delen.

  • In realtime samenwerken aan Office-documenten.

  • De bestanden die voor u belangrijk zijn, snel vinden.

  • Beveilig uw bestanden en maak er een back-up van.

Enkele belangrijke topics uitgelicht:


 OneNote

OneNote is een digitaal notitieblok waarin uw notities automatisch tijdens het werken worden opgeslagen en gesynchroniseerd.

De voornaamste functies zijn:

  • Maak handgeschreven notities of maak een schets van uw ideeën.

  • Gebruik markeringen en tags voor snelle naslag.
  • Deel notitieblokken om met anderen samen te werken.

  • Vanaf elk apparaat toegang tot uw notitieblokken.

Enkele belangrijke topics uitgelicht:

Voordat je van start gaat, is het goed om te weten dat, als je later notities wil delen met anderen, of wil werken op andere toestellen, dat je dit aanmaakt op je  Onedrive-account van UCLL